Veel voorkomende vragen

Ook inclusief de handleiding kunnen we ons voorstellen dat u soms nog aanvullende vragen kunt hebben. Hierbij een lijst met veelvoorkomende vragen van andere gebruikers van een GPS horloge/ GPS tracker, welke u kunnen helpen. Staat u vraag er niet bij, schroom niet en stel uw vraag via e-mail of contact formulier.

Veelvoorkomende vragen;

Vraag 1; Mijn eigen prepaid kaart heeft een beperkte data bundel, verbruikt het horloge veel MB’s?
Antwoord; Het verbruik is afhankelijk van uw gebruik en kan daarom hoger of lager zijn. De app en het horloge communiceren met elkaar via het data-netwerk, het dataverbruik en de kosten zijn hiervoor echter beperkt (circa 15 MB per maand). U zou kunnen kijken of uw bundel toereikend is hiervoor en kunt deze desnoods aanpassen.

Vraag 2; Betaal je naast de prepaid kosten ook nog andere kosten?
Antwoord; Nee, alle kosten voor het bellen en tracking-services gaan via het tegoed wat op de prepaid staat. Let er wel op dat er zowel bel- als ook internet tegoed op de SIM-kaart staat. Is je internet tegoed op, dan kan het horloge de locatie niet meer doorsturen. Zorg dus altijd voor voldoende tegoed op het horloge.

Vraag 3; Kan ik het data verbruik en bel verbruik ook inzien?
Antwoord; Dit kan niet in het horloge, maar kan wel eenvoudig via uw provider. Zie print screen van onze Lebara met de bijbehorende App My-Lebara. U kunt via deze App zeer nauwkeurig verbruik monitoren en tijdig opwaarderen indien wenselijk. Zie ook foto.

Vraag 4; Waarom adviseren jullie prepaid en geen abonnement in het GPS Horloge/Tracker?
Antwoord; Omdat het GPS horloge voor tracking slechts gemiddeld 15 MB per maand verbruikt is de aanschaf van een abonnement met een relatief dure internetbundel niet nodig. Pas wanneer u veel gaat bellen met het GPS Horloge adviseren wij om over te stappen van prepaid naar een abonnement.

Vraag 5; Ik had geen SIM bij jullie besteld, echter wel gekregen. Nu heb ik deze geïnstalleerd, maar kan niet bellen en krijg ook geen GPS track, hoe kan dat?
Antwoord; Als extra service leveren we een gratis SIM-kaart van Lebara bij uw bestelling. Dit is echter een SIM-kaart zonder bel- en internet tegoed. Beide is wel benodigd om uw GPS horloge/ GPS tracker goed werkend te krijgen. U kunt deze SIM opwaarderen of indien wenselijk zelf een SIM kaart van eigen keuze installeren.

Vraag 6; Ik heb 2 kinderen en zou graag één account willen gebruiken is dat mogelijk met jullie GPS Horloges?
Antwoord; Jazeker kan dit, in de App kun je bij apparaatlijst eenvoudig een 2ehorloge koppelen door te kiezen “apparaat toevoegen”. Wanneer het horloge is toegevoegd en u zet het horloge aan, zult u dit direct zien de App. Zie foto.

Vraag 7; Ik krijg de melding device offline, wat moet ik nu doen?
Antwoord; Controleer uw internet saldo van uw SIM-kaart, en waardeer op wanneer benodigd. Herstart het horloge en probeer opnieuw het horloge te verbinden.

Vraag 8; Werkt het GPS horloge ook op mijn vakantie in Europa?
Antwoord; Het GPS Horloge werkt goed in het buitenland waar het reguliere G2 netwerk goed bereik heeft. Vanaf Juni 2017 is de Europese wetgeving aangepast en kunt u in EU mobiel bellen en surfen zonder extra roaming kosten. Dit is een grote verandering en ideaal voor de GPS horloges. Wel dient u erop te letten dat de APN-instellingen worden aangepast in het buitenland, voor de GPS track is het horloge namelijk standaard ingesteld op Nederland. Dit kan middels één eenvoudige sms worden aangepast. Zie begeleidende bericht op onze site. Kortom ons advies is om dit voordat u naar u vakantieadres gaat voor te bereiden. Dit scheelt u tijd op uw vakantiebestemming.

Vraag 9; We gaan binnenkort op vakantie buiten Europa, moet ik hiervoor nog instellingen wijzigen?
Antwoord; Als u naar het buitenland gaat moet u eenmalig APN-instellingen wijzigen (zie eerdere vraag) en dient u in onderstaande continenten de ip van de server aan te passen;

Continent SMS voor instellen ip adres  server op vakantie;
Europa (standaard) pw,123456,ip,52.28.132.157,8001# (standaard reeds ingesteld)
Azie pw,123456,ip,54.169.10.136,8001#
Noord Amerika pw,123456,ip,54.153.6.9,8001#
Zuid Amerika pw,123456,ip,54.207.93.14,8001#

Vraag 10; Ik heb het horloge ingeschakeld, maar de locatie wijkt een paar honderd meter af. Hoe kan dit?
Antwoord; Als u bijvoorbeeld thuis op de bank het horloge test, dan is het zeer waarschijnlijk dat het GPS horloge geen direct contact kan maken met satellieten en daardoor geen goede GPS locatie kan doorgeven. U kunt dit vergelijken met navigatie TomTom welke thuis op de bank ook geen goed ontvangst heeft. Wanneer dit gebeurt, zal het GPS horloge overschakelen op een positiebepaling middels LBS. Dit is een positiebepaling op basis van berekening van UMTS zendmasten. Deze methode (LBS) is minder nauwkeurig en kan een afwijking hebben van 0 tot 1000 meter. Wanneer u echter een stap buiten de deur doet en het gps horloge wel in contact kan komen met de satellieten, zal het GPS horloge weer een GPS track aangeven met een veel accuratere positie bepaling (0-30 mtr). 

Als u echter een model heeft welke ook middels WIFI hotspots positie kan bepalen, dan kunt u thuis of binnen in school/ winkelcentra ook vaak goed positie bepalen. Deze manier van positie bepaling is erg nauwkeurig (0-25 mtr), maar wel afhankelijk van aanwezigheid van WIFI hotspots. Deze WIFI hotspots bevinden zich tegenwoordig in bijna alle nieuwe internetrouters (o.a. Ziggo). GPS horloges met WIFI adviseren wij wanneer u goede bepaling voor binnen belangrijk vindt.

De verschillende methoden van positie bepaling kunt u eenvoudig herkennen in de App aan de kleur van het icon en de naam in de app. (zie ook foto) Blauw is LBS, Rood is GPS en Groen is WIFI. 

gps tracker horloge kind telefoon sos

Vraag 11; Het GPS horloge geeft alleen maar de blauwe tekst met LBS locatie en geen GPS signalen (Rode kleur tekst), hoe zit dit?
Antwoord; Het GPS horloge bevindt zich dan binnenshuis, of op een locatie waar geen of weinig GPS signalen opgevangen kunnen worden. Loop naar buiten en probeer het nog eens. Druk in de App op het hoofscherm op “zoek” en het horloge zal het horloge tracken.

Vraag 12; Ik kan niet naar het horloge bellen, want ik krijg direct een voicemail/ geen contact, hoe kan dat?
Antwoord; Vanuit de handleiding heeft u contacten opgevoerd in het telefoonboek. Met deze opvoer is bepaald dat enkel deze nummers naar het horloge kunnen bellen. Gelukkig kunt u 10 nummers opvoeren is daarmee dit issue opgelost.

Vraag 13; Ik krijg de melding “equipment nog connected….” in de Setracker app, wat moet ik doen?
Antwoord; Het kan zijn dat het even erg druk is op de server en dat het horloge geen connectie heeft. Veelal duurt dit maar even. Probeer het later nog eens.

Vraag 14; Ik heb in het telefoonboek in de app mijn nummer ingevoerd, echter wanneer ik vanuit het horloge middels het telefoonboek mezelf wil opzoeken zie ik op het horloge “error” wat moet ik doen?
Antwoord; Je hebt in de App in het telefoonboek tekens gebruikt voor registratie telefoonnummer. 06-xxx of (06)xxx is niet juist, dit dient 06xxx te zijn. Wij adviseren u om 00316xxx op te voeren, zodat u ook al op voorhand voorbereid bent op het kunnen bellen op vakantie in het buitenland. Let op voor GPS track in het buitenland dient u het horloge in te stellen. Zie eerdere vraag.

Vraag 15; Ik heb een eigen SIM-kaart maar is geen KPN of Lebara. In de handleiding staat beschreven dat ik de APN instellingen van de provider nodig heb om middels een SMS deze in te stellen. Kunnen jullie deze APN instellingen niet in jullie handleiding of op jullie site plaatsen?
Antwoord; We begrijpen dat dit het meest eenvoudige zou zijn, echter veranderen providers met enige regelmaat hun APN instellingen, waardoor wij dit niet kunnen bijhouden. U kunt het beste bij uw provider deze opvragen (zie ook handleiding). Om u echter op weg te helpen hebben wij meest recente SMS-en met APN instellingen verzameld;

Provider SMS voor instellen APN provider;
KPN pw,123456,apn,internet,,,20408#
Lebara pw,123456,apn,internet,,,20412# (werkt dit niet dan pw,123456,apn,internet,,,20408#)
T-Mobile pw,123456,apn,smartsites.t-mobile,tmobile,tmobile,20416#
Vodafone pw,123456,apn,live.vodafone.com,vodafone,vodafone,20404# (particulier) of pw,123456,apn,office.vodafone.com,vodafone,vodafone,20404# (zakelijk)
Hollandse Nieuwe pw,123456,apn,data.dataxs.mobi,,,20404#